Buat Sendiri Sangkar Burung Harga Murah

Posted on

11 May 2017 | 5:10 am


Buat Sendiri Sangkar Burung Harga Murah. Dah lama tak bela burung sangkar lama pun dah mereput & dah hancur. Tetiba abang pula beli burung cockatiel bagi untuk dijaga. Burung kecik lagi tak boleh terbang makan pun bersuap.

Buat Sendiri Sangkar Burung Harga Murah

sangkar burungDah hampir sebulan burung ada tanda-tanda nak terbang & dah mula kibar sayap tanda-tanda nak terbang. Nak tak nak terpaksa cari sangkar lebih besar untuk dia bermain & belajar terbang.

Pergi ke kedai burung kebanyakannya menjual sangkar kecik & mahal makanya terpaksa cari idea untuk buat sangkar sendiri lebih besar & murah berbanding beli.

BACA KISAH BENAR ISTERI CURANG
MISTERI PENGALAMAN PEMANDU VAN JENAZAH

Maka terhasillah sangkar seperti diatas dgn harga yg agak berbaloi walaupun hasil tak cantik tapi insyallah tahan lama kerana dawai & kayu yg digunakan berkualiti. Boleh buat bentuk petak tapi kena tambah kayu lagi & boleh ja buat tanpa kayu tapi nanti tak stabil atau tak kukuh sgt..

Harga Barang :
Jaring : 10 kaki = RM 25 (1 kaki RM2.50) ikut berapa besar nak buat
Kayu : 2 panjang = RM 8 (1 RM 4)
dawai/cabel tight = Dah ada

jaring boleh dapat lagi murah tapi kualiti kurang sikit jaring yg kitaorang beli jenis yg salut hijau so tahan karat dr jaring biasa. Kayu ada lebih buat buaian untuk dia bermain ternyata dia suka gigit buaian dr bermain hahaha..

jaring tu ada lebih lagi sebenarnya tapi malas nak buat besar sgt sebab burung ni nak letak dlm rumah & bila nak main akan lepaskan dia terbang dlm ruang tamu.

Siap sangkar try masukkan semalam tengok esoknya burung dah pandai terbang walaupun duk langgar dinding dlm rumah hahaha belum ambik lesen terbang lagi.

Ofme